GONDOLATOK, ÉSZREVÉTELEK a következő szolis témákhoz:
- a csőválasztás rejtelmei
- olcsó, drága, akciós cső
- csőtípus és a túlkínálat
- cső életkor, „longlife”
- cső intenzitás csökkenése
- cső karakter
- cső GARANCIA és feltételei
- szalon és ügyfél típus
- gazdaságosság
- barnítás, mint szolgáltatás
- időarányos napoztatás
- gazdaságos üzemelés
- mi kell az ügyfélnek az elégedettséghez
- ügyféltartás, ügyfélvesztés
Kedves érdeklődőnk mondta:
„Számomra a vendégek elégedettsége a legfontosabb. Jó csöveket szeretnék olcsón!!!”
Amit az ügyfél leírt a vendégekkel kapcsolatban az tényleg igaz, az ügyfél legyen elégedett!
A CSŐCSERÉ–vel kapcsolatos fontos és nehéz döntésekhez adunk irányvonalat, adatokat és rendkívüli, jó árakat, egyszóval: „ jó csöveket olcsón”.
Fontos: Minden felhasználási területnek megvan a maga, sajátos sláger csöve, ami biztos, hogy más karakterű felhasználónak nem felel meg. Tehát nem biztos, hogy a legdrágább cső a legmegfelelőbb az adott szalonban.
Például: A legjobb minőségű, egyben a legdrágább csövek hatása nem azonnal jelentkezik, hanem a természetes napozás folyamatával és hatásával hasonlítható össze, amit csakis egy kozmetikában vagy egy szépségszalonban értékel a közönség.
Egy fitness stúdióban és a nagy szolárium szalonban (min. 5 gépes) MÁS a helyzet; ott a vendégek kb. 50%-a (max.) foglalkozik az „igazi nap” –al, ott a gyors és látható eredmény a döntő.
Az sem biztos, hogy mindenki szereti a 2,6-3,6 UVB %-os égető csöveket, hiszen másnapra majdnem „fehér” megint a színe – mely csövek a domináló vendégek ”javaslatára” lettek kiválasztva.
Az „ésszerű” határ az úgynevezett gyorsbarnításban szerintem 1,8- max.2,4. Ez a csőosztály rendelkezik még a megfelelő UVA teljesítménnyel az igazi barnításhoz. Az igazi drága csöveknél az UVB% 1,6% -ot nem haladja meg (nem is adják meg az adatot!!!), mégis rendkívül szép eredményt produkálnak (nem pirítanak). A standard csöveknél a gyártók az UVB % növelését a fontos UVA teljesítmény rovására oldják meg!!!
Minőségi csővel (hosszú elektródás, sokszor Longlife elnevezésű) lényegesen gazdaságosabban lehet napoztatni, mert a fajlagos percdíj lényegesen alacsonyabb, mint a standard csöveknél. A forgalom szempontjából, a jó minőségű csövek használata szerintem, az előnyt megsokszorozza a standard csőhasználattal szemben, mert a stúdió látogatottsága egyenletesebbé válik, a vendégfluktuáció radikálisan csökken, a szalon üzemeltetése gazdaságosabb és finomabb, ésszerűbb napozás lehetséges hosszú időtartamon keresztül.
MOTTÓ: A szalon szolgáltat, a vendég barnaságot vásárol és ennek ára szerintem nem attól függ, hogy a csövek éppen hány órát mentek a szoláriumban, hanem attól, hogy mennyire „áraztam” be ezt a szolgáltatásomat, tehát azt a DÓZIS-t, ami a vendég bőrének kell, mennyiért árulom.
A vendég az adott alkalommal MEGINT barna szeretne lenni és ezért ugyanannyit szeretni fizetni, mint a múltkori látogatásnál vagy mint 2 hónappal az előtt (amikor esetleg csőcsere volt).
A vendéget az nem érdekli, hogy ezek a csövek öregednek vagyis az intenzitásuk csökken és ezért kell több időt a szoláriumban töltenie és TÖBBET FIZETNIE. Szerintem EZÉRT MEGY EL és keres olcsóbb helyet, mert ugyanaz a szolgáltatás egyre drágább lesz számára és egy idő után úgy dönt, hogy oda vissza sem jön többé (talán csakis csőcserére!).
A szalonok 98%-a időarányosan árulja a napozást, tehát nem kell megijedni, mert a szegény vendég nem tud hova menekülni!
Az olcsóbb csövek intenzitásesése lényegesen gyorsabb, mint a longlife csöveké, ezért a vendégek az elsőnél (standard csövek) nagyon hamar jelzik a szolgáltatónak a csövek csúcsteljesítményének (első 50-100 óraban) gyors esését (reklamáció – pénzveszteség!). Valójában érthető a vendég legtermészetesebb reakciója, hogy a pénzéért a legjobbat és a legtöbbet szeretné kapni.
Minél olcsóbb egy cső, minél AKCIÓ-sabb, annál előbb áll be ez a nemkívánatos állapot, amit a vendégek úgy jeleznek: ”Mikor lesz csőcsere?” Sokszor a bosszúság, akkor a legnagyobb, amikor a „super” áron vett vagy akciós cső 200 óra után „összeesik”, intenzitása, barnító hatása egyenlő lesz a szobai lámpával és az eladó semmiféle szavatosságról vagy garanciáról hallani sem akar!
Garanciát adunk a csövekre, azok a gyári érték szerinti üzemére, amennyiben a szolárium üzeme is előírás szerű és általunk ellenőrzött:
- megfelelőek az energiaszint (225volt alatt egy cső sem dolgozik rendesen)
- a szolárium levegő ellátása, légelvezetése rendben van (a gép nem túlhűtött, nem forró)
- a szolárium karbantartása, tisztítása megfelelő (sokszor egy plexitakarítás vagy egy öreg, „kiégett” plexi cseréje magában is felér egy csőcserével)
Fontos a csőcsere időpontját megemlíteni, mert szerintem a szolárium piacon a mai napig megmaradt az a hibás gyakorlat, hogy a „lejárt az 500 óra, csövet kell cserélni!!! ” . A gyártók által minden csőtípushoz megadott tájékoztatási adatok egyike a: cső hasznos üzemórája.
A szoláriumcső hasznos üzemórája csak egy információs adat és sajnos nem is egyértelműen meghatározott adatot jelent. A megadott óraszám azt mondja ki, hogy az adott cső a használata során (milyen gépben és milyen körülmények között NINCS meghatározva) a kezdeti intenzitásából mennyi idő alatt veszít 30%-ot a viszonyítási értékhez képest. A bázisérték nem a NULL órás intenzitás, hanem 50 illetve más gyártónál 100 órás érték. A standard csövekre ezért 400-600 órákat, addig a longlife–nak nevezett csövekre 800-1200 órákat adnak meg. Egyik adat sem jelentheti a szolgáltatónak, hogy ez a csőcsere ideje! Az automatákon sokszor beállított „csőélettartam” csak egy figyelmeztető jelzés az idő múlására, nem pedig a csőcserére.
A szolgáltató a csőcsere szükségességét illető jelzéseket a forgalomból látja és az ügyfelektől kapott észrevételekből, az ügyfeleken „látott” barnaságból nyeri és egyéni stratégiája szerint dönt az időzítésről! Ez az időpont a gyakorlatban ritkán esik egybe a gyári által megadott értékkel – a csőcsere időpontja egy üzemeltetési paraméter, aminek beállítása döntő behatással van a nyereségességre!
Egy álló szoláriumban a csövek használhatóságának határát a vendégek állóképessége szabja meg. Ez maximálisan kb.15 perc. A piacon döntő többségben levő STANDARD álló szoláriumokban a forróság miatt még rövidebb a tartózkodási idő, ezért a csőcsere ideje az eddig elmondottakra utalva itt teljesen másképp kell, hogy alakuljon, mint a fekvő gépeknél. A New Concept-es rendszerű Salsa álló szoláriumban a forróság problémája ki lett küszöbölve a speciális megoldású kettős hűtéssel, így itt csakis az „állóképesség” szab határt a csövek használatának, a csőcsere időpontjának.
Kisebb szalonokban (max. 4 gép) jobban lehet alkalmazkodni a közönség igényeihez, jobb csövekkel a szolgáltatás minőségi szintjét meg lehet emelni, de igenis nagyon oda kell figyelni a vendégsereg „nevelésére”, az alkalmazottak oktatására, hogy a többletkiadás („drága csövek”) megtérüljön.
A szolgáltatás sikerének titkát NEM a percdíj olcsósága jelenti! Az eredményesség mértékét a tartós ügyfelek száma, a szoláriumszalon kihasználtságának megoszlása (egyenletesség) illetve a bevételi hányad jellemzik. Az utóbbi alatt azt értem, hogy a szalon indításkor körültekintően felderített körülmények és a megbecsült ügyfélállomány alapján tervezett bevétel milyen arányban van a tényleges bevétellel szemben. Végül is ez ami a gazdálkodásomat minősíti, nem a csőcsere ideje alatti „csúcsforgalom”!
A szoláriumi csőkészleteket a következőként rangsorolom (egyéni felbontás) :
- új cső, de nem tudni, hogy kitől és hogyan szerzett
- pirítós csövek, forró szolárium
- szuper bronzos minőség, optimális közép út
- igényesebb, jobban menő stúdió
- speciális igények, drága csövek
A csőcsere előrejelzése az üzemeltetők nyilatkozata alapján: (a cső hasznos idejével kifejezve 0 órától pl. 800 óráig)
- 800 kellemes a szoli, csak világítson, nem tudom ki használja…
- 700 jó sokat kell benne tartózkodni…, a jó használt cső
- 600 még hagyjuk egy kicsit, kihúzzuk még a csőcseréig
- 500 érzem, lassul a cső, valamikor (ősszel) cserélni fogjuk
- 400 kérem megmérni, mert már a vendégek is panaszkodnak
- 350 még jól fog a szoli, látod, hogy megfogott?
- 300 jól fog a cső, szeretik a vendégek
- 250 nagyon jó a cső, én is kipróbáltam, mert régen voltam bent
- 100 csak 6 percre voltam bent és… milyen szép a színem?
- 50 brutálisak a csövek…
Kedves Ügyfelünk, úgy éreztem, hogy ez a rövid összefoglalás is a munkánkhoz tartozik, nemcsak a cső és gépértékesítés és remélem, hogy érthetően továbbította eddigi tapasztalataimat.
Tisztelettel:
a Solar-Trade Team